Γενικά έχει γίνει αρκετά σημαντική έρευνα ως προς το πώς επιδρούν τα χρώματα στον άνθρωπο. Ωστόσο ακόμα δεν είναι ασφαλές να καταλήξουμε σε κάτι παγιωμένο, καθώς υπάρχουν πολλές πτυχές οι οποίες πρέπει να εξεταστούν για να γίνει μια γενική θεώρηση ως προς την επίδρασή τους. Η αντίληψη λοιπόν των χρωμάτων επηρεάζεται από ένα συνονθύλευμα παραγόντων, όπως η ηλικία, η σχετική μόρφωση/εκπαίδευση, η κοινωνία, ο πολιτισμός και το βιολογικό/γνωστικό υπόβαθρο του κάθε ανθρώπου. Πολύ σημαντικός παράγοντας στην αντίληψη και ερμηνεία των χρωμάτων παίζει ο πολιτισμός, καθώς το ίδιο χρώμα ερμηνεύεται διαφορετικά από διαφορετικούς πολιτισμούς. Το λευκό χρώμα, για παράδειγμα, θεωρείται σε κάποιους πολιτισμούς το χρώμα της ευτυχίας και ταυτίζεται με όλες τις χαρούμενες εκδηλώσεις της ζωής των ανθρώπων, ενώ σε άλλους πολιτισμούς θεωρείται το χρώμα του πένθους. Ο Benjamin Whorf θεωρεί ότι η ερμηνεία των χρωμάτων σχετίζεται και με το γλωσσικό υπόβαθρο. Σύμφωνα με αυτήν τη θεώρηση, δεν εκφράζονται όλες οι αποχρώσεις σε όλες τις γλώσσες. Τα βασικά και κοινά αποδεκτά χρώματα από όλους είναι έντεκα, ενώ στην πραγματικότητα υπάρχουν εφτά εκατομμύρια.  

Επιστημονικά, η έννοια των χρωμάτων αναφέρεται στο φάσμα ορατού φωτός που γίνεται αντιληπτό από τον ανθρώπινο οφθαλμό. Το φάσμα αυτό είναι ηλεκτρομαγνητική ενέργεια από την οποία μόνο ένα μικρό μέρος είναι ορατό από τον άνθρωπο. Το φάσμα ορατού φωτός συντίθεται από το κόκκινο, το πράσινο, το μπλε, και τα παράγωγα αυτών. Τα τρία αυτά χρώματα ονομάζονται προσθετικά και όταν συνδυάζονται κατάλληλα δημιουργούν τα υπόλοιπα χρώματα. Όταν συνδυαστούν όμως σε ίσες ποσότητες, δίνουν λευκό φως. Η ευαισθησία του ανθρώπινου οφθαλμού στην αντίληψη των χρωμάτων κυμαίνεται από 400 nm (ιώδες φως ) έως 700 nm (ερυθρό φως). Ό,τι είναι μικρότερο των 400 nm καλείται υπεριώδες φως και ό,τι είναι μεγαλύτερο των 700 nm καλείται υπέρυθρο φως.

Η πρακτική λοιπόν της χρωματοθεραπείας έγκειται στη θεωρία ότι τα μήκη κύματος  (δηλαδή οι συχνότητες ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων ορατού φωτός) των χρωμάτων σε συνδυασμό με μια πηγή φωτός μπορούν να παράξουν μία ενέργεια, η οποία μπορεί να θεραπεύσει  όταν τοποθετηθεί στο πάσχον σημείο ή όργανο του ανθρωπίνου σώματος. Η εφαρμογή αυτής της θεραπευτικής ενέργειας είναι πολύτιμη και μπορεί να έχει θετική επίδραση τόσο σε φυσικό όσο και σε ψυχικό επίπεδο. Τα χρώματα παράγουν ηλεκτρικούς παλμούς καθώς και μαγνητικά πεδία, τα οποία ενεργοποιούν τις βιοχημικές και ορμονικές λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού. Η ενεργοποίηση αυτή είναι απαραίτητη στην εξισορρόπηση ολόκληρου του συστήματος του ανθρώπου και των οργάνων του.

Η βασική αρχή της χρωματοθεραπείας είναι ότι το ανθρώπινο σώμα συντίθεται από χρώματα, ενεργοποιείται από τα χρώματα και φυσικά η επίδραση των χρωμάτων συμβάλλει στη σωστή λειτουργία του. Όλα τα όργανα και μέρη του σώματός μας έχουν το δικό τους διακριτικό χρώμα και τη δική τους συχνότητα ενέργειας, οπότε εναρμονίζονται με τις συχνότητες των χρωμάτων. Σε κάθε όργανο λοιπόν αντιστοιχίζεται μια συγκεκριμένη ενεργειακή τιμή η οποία το διατηρεί σε κατάσταση ισορροπίας, δηλαδή το όργανο λειτουργεί σωστά. Οι αλλαγές αυτής της κατάστασης ισορροπίας οδηγούν σε παθολογικά προβλήματα. Το πάσχον όργανο θεραπεύεται όταν θα επανέλθει στην κατάσταση ισορροπίας.

Η χρωματοθεραπεία, ή αλλιώς φωτοθεραπεία, είναι μια πανάρχαια πρακτική, η οποία χρησιμοποιούνταν κατά κόρον στην αρχαία Ελλάδα αλλά και στην αρχαία Αίγυπτο.

Στην αρχαία Ελλάδα, η θεραπευτική ιδιότητα των χρωμάτων ήταν κυρίαρχη. Τα Ασκληπιεία (ιατρικά κέντρα) είχαν διαφορετικούς χώρους βαμμένους σε διαφορετικές αποχρώσεις τα οποία απευθύνονταν σε ανθρώπους με διαφορετικές παθήσεις. Έτσι λοιπόν, άτομα που έπασχαν από κατάθλιψη τοποθετούνταν σε δωμάτια με κόκκινο χρώμα. Επίσης χρησιμοποιούσαν χρωματιστά ορυκτά, πολύτιμους λίθους αλλά και ενδύματα σε διαφορετικούς χρωματικούς τόνους για να θεραπεύσουν τις διάφορες ασθένειες.

Οι Αιγύπτιοι επίσης χρησιμοποιούσαν τα χρώματα για να θεραπεύσουν. Σύμφωνα δε με την αιγυπτιακή μυθολογία, ο θεός Θωθ (ο αντίστοιχος Ερμής για τους Έλληνες) ήταν αυτός που ανακάλυψε την χρωματοθεραπεία.

Η ψυχολογία των χρωμάτων

Τα χρώματα ασκούν μεγάλη επίδραση στην ψυχολογία μας γι’αυτό και έχουν την ιδιότητα να μας αλλάζουν τη διάθεση. Για αυτό και όλοι οι αρχαίοι λαοί ασχολήθηκαν με την ψυχολογία των χρωμάτων. Όμως και στην σύγχρονη εποχή διεξάγονται συνεχώς έρευνες για την επίδραση των χρωμάτων στην ψυχολογία μας και πώς μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε προς όφελός μας.

Διαλέξτε λοιπόν βραχιόλια, κολιέ και σκουλαρίκια σύμφωνα με το χρώμα τους.

Κόκκινο Χαρίζει πάθος, δύναμη, θάρρος, ζωντάνια

Δείτε τα βραχιόλια: Nerine Red, Cardinal Red,
Hydrangea Red, Amaryllis Red, Cockscomb
Δειτε τα σκουλαρίκια: Red Sparkle
Πορτοκαλί Χαρίζει ενέργεια, αυτοπεποίθηση, ζεστασιά, συναισθηματική ισορροπία

Δείτε τα σκουλαρίκια: Joyful
Κίτρινο/χρυσό Χαρίζει αισιοδοξία, χαρά, εξωστρέφεια, γενναιότητα

Δείτε το βραχιόλι: Sun Drop, Sweet Goldenrod
Δείτε τα σκουλαρίκια: Rhombus Golden Hue, Blue Roses, Joyful
Πράσινο Χαρίζει ελπίδα, ευμάρεια, αναζωογόνηση, συναισθηματική αποθεραπεία

Δείτε τα βραχιόλια: Narcissus Light Green,
Ramunculus Pine Green
Γαλαζοπράσινο Χαρίζει έμπνευση, ηρεμία, καθαρότητα, νοητική εξέλιξη

Δείτε το βραχιόλι: Hydrangea Blue-Green
Γαλάζιο/μπλε Χαρίζει εμπιστοσύνη, ασφάλεια, σαφήνεια, αυθεντικότητα

Δείτε τα βραχιόλια: Dianthus Cold Blue,
Amaryllis-Nereus Blue, Bulbine Icy Blue,
Ramunculus Royal Blue, Limniris Lighr Blue,
Aster Light Blue , Nereus , Muscari
Δείτε τα σκουλαρίκια: Blue Roses
Δείτε το κολιέ: Leopard Grace
Μοβ Χαρίζει σοφία, πλούτο, φαντασία, ενσυνείδηση

Δείτε τα βραχιόλια: Lathyrus Odoratus Purple,
Amaryllis-Nereus Sweet Purple, Catmint Purple,
Ramunculus Double Purple,
Lycoris Radiata Wide Purple,
Lycoris Radiata Purple, Dianthus Purple,
Moon Flower Purple
Δείτε τα σκουλαρίκια: Mythical Purple
Ροζ/φούξια Χαρίζει ισορροπία, δημιουργικότητα, καινοτομία, νέα αρχή
Δείτε τα βραχιόλια: Ramunculus Pink, Sun Drop Happy Pink
Καφέ Χαρίζει σοβαρότητα, σταθερότητα, αξιοπιστία, γείωση

Δείτε τα βραχιόλια: Ramunculus Walnut, Daffodil Applish
Μαύρο Χαρίζει υπεροχή, κομψότητα, μυστήριο, προσωπική εξέλιξη

Δείτε τα βραχιόλια: Dianthus Black,
Amaryllis-Nereus Black, Black Daisy,
Cardinal Black, Coleus Black,
Crown Imperial Black, Pansy Black,
Catmint Black, Thestius Black
Γκρι Χαρίζει ουδετερότητα, ευφυΐα, δυναμικότητα, ισορροπία
Λευκό Χαρίζει απλότητα, εξάγνιση, φρεσκάδα, ακεραιότητα

Δείτε το βραχιόλι: Moon Flower White

Χρώματα και ζώδια

Στο κάθε ζώδιο αντιστοιχεί ένα ή και παραπάνω χρώματα ανάλογα πάντα με τα στοιχεία που φέρει κάθε ζώδιο και με αυτά που φέρει κάθε χρώμα. Πιο συγκεκριμένα

Κριός: κόκκινο, πορτοκαλοκόκκινο

Ταύρος: πράσινο, ροζ

Δίδυμοι: κίτρινο

Καρκίνος: ασημί, λευκό-γκρι

Λέων: πορτοκαλί, χρυσό, κόκκινο της φωτιάς

Παρθένος: καφέ, ώχρα, σκούρο μπλε

Ζυγός: ροζ, ροδακινί

Σκορπιός: μαύρο, σκούρο κόκκινο, καστανό σκούρο

Τοξότης: μοβ ,σκούρο μπλε

Αιγόκερως: γκρι, σκούρο καφέ, ανθρακί

Υδροχόος: μπλε, γαλαζοπράσινο

Ιχθείς: γαλαζοπράσινο

Αύρα

Ως αύρα εννοείται το ενεργειακό πεδίο το οποίο περιβάλλει έναν άνθρωπο. Θεωρείται ότι το περίβλημα αυτό είναι φωτεινό και χρωματιστό. Το χρώμα που περιβάλλει τον κάθε άνθρωπο μας δίνει πληροφορίες για αυτόν, όπως τον χαρακτήρα του ή ακόμα και τις ασθένειες που φέρει. Για παράδειγμα, ένας άνθρωπος του οποίου η αύρα είναι κόκκινη, υποδηλώνεται ότι έχει έντονη συναισθηματική φόρτιση και πάθος. Αντιστοίχως, ένας άνθρωπος που έχει μπλε αύρα υποδηλώνει θρησκευτικότητα και αγάπη. Οι άνθρωποι που κατέχουν ιδιαίτερες πνευματικές δυνατότητες και οι άγιοι θεωρείται ότι έχουν φωτεινότερη αύρα. Από εκεί προκύπτει και το φωτοστέφανο των αγίων στις αγιογραφικές απεικονίσεις τους.

Ο εφευρέτης Semyon Davidovich Kirlian ανέπτυξε μια φωτογραφική μέθοδο με την οποία απεικονίζεται η αύρα, η  οποία είναι γνωστή με την ονομασία φωτογραφία Κίρλιαν (Kirlian photography). Η φωτογραφία Κίρλιαν βασίζεται στη θεωρία ότι μία μεταλλική πλάκα φορτισμένη με ρεύμα υψηλής συχνότητας δημιουργεί ηλεκτρικό πεδίο μεταξύ αυτής και ενός αντικειμένου  το οποίο βρίσκεται σε πολύ  κοντινή απόσταση. Ο αέρας μεταξύ τους ιονίζεται και σχηματίζονται δίοδοι εκφόρτισης, των οποίων εκπεμπόμενο φως φαίνεται ως φωτεινό περίβλημα στο σώμα που φωτογραφίζεται. Αυτό λοιπόν το φωτεινό περίβλημα είναι η αύρα. Στις φωτογραφίες Κίρλιαν συνήθως τοποθετούνται τα ακροδάχτυλα (χεριών ή ποδιών), καθώς τα μηχανήματα φωτογράφισης είναι σχετικά μικρά.

Leave a reply